Mercard

Nederlandse bedrijvengids online artikelen vinden

Klantenservice Menzis

Iedereen heeft wel eens een vraag voor zijn of haar zorgverzekeraar. Soms wil je weten of een specifieke behandeling wordt vergoed in het buitenland, de andere keer heb je een vraag over het eigen risico. Kort daarop wil je weer weten of een bepaalde onafhankelijke zorgaanbieder binnen je pakket valt. Het is heel normaal dat je graag zelf de controle houdt over je gezondheid. Vrijwel iedere zorgaanbieder is daarom dagelijks te bereiken voor vragen of opmerkingen. Ook bij Menzis, één van de grootste zorgaanbieders in dit land, is dat mogelijk. Wanneer jij contact wilt leggen met de klantenservice van Menzis, heb je daar diverse mogelijkheden voor:

  • E-mail
  • Telefoon
  • Social media (zoals Twitter en Facebook)
  • Menzis-winkel of -servicepunt.

Als je denkt aan de klantenservice van Menzis, dan denk je vast alleen aan een telefonische afdeling. Dat stamt nog uit vroeger, waar we urenlang moesten wachten voordat we eindelijk iemand konden spreken. Tegenwoordig is dat anders. Je kunt natuurlijk nog steeds een telefoontje plegen, maar je hebt inmiddels ook andere vormen van contact. Het meest voor de hand liggend is e-mail. Dit is een prima medium voor niet-acute vragen. Stel je voor: je wilt weten of een bepaalde handeling wordt vergoedt. Dat kun je opzoeken in je polisvoorwaarden, maar voor je die hebt doorgespit ben je zo een paar dagen verder! De klantenservice van Menzis helpt je graag, en dat gaat prima per mail. Jij geeft een aantal weken van tevoren aan dat je de behandeling wilt ondergaan. Vervolgens krijg je binnen een paar dagen te horen of dit binnen je polis valt. Je weet dus ruim op tijd of je wat geld opzij moet zetten, of dat alles voor je wordt betaald. Wil je de behandeling relatief snel ondergaan? Bel dan gerust! De traditionele klantenservice van Menzis bestaat natuurlijk ook nog steeds.

Klantenservice Menzis: actief op sociale media

Je kunt de klantenservice van Menzis niet alleen bereiken per e-mail of telefoon. Tegenwoordig is het bedrijf ook actief op sociale media. Ze zijn te vinden op verschillende kanalen. Heb je een vraag die je kunt stellen in minder dan 280 tekens? Stel hem dan via Twitter! De klantenservice van Menzis zal dan snel en direct op je vraag reageren. Deze vorm van contact is vooral handig als het gaat om eenvoudige vragen, die ook voor andere mensen van belang zijn. Denk dus aan administratieve kwesties, of algemene vragen over je polis. Op Facebook kan de klantenservice van Menzis je wat meer aandacht geven. Kwesties kunnen hier wat uitvoeriger worden besproken. Op Facebook kan namelijk worden gechat. Dit in tegenstelling tot een standaard twittergesprek, waarbij je voortdurend nieuwe berichten naar elkaar stuurt die aan elkaar gekoppeld worden. Kortom: de klantenservice van Menzis is uitstekend bereikbaar op populaire sociale media! Kom je er digitaal niet uit, dan kun je tot slot altijd bij een Menzis-winkel naar binnen stappen voor een goed gesprek. Dan is vaak een prima optie. Op de website van de zorgverzekeraar vind je een lijst met alle fysieke winkels in Nederland.

Snel alle gegevens bij elkaar

Ben je op zoek naar de contactgegevens van bovenstaande zorgverzekeraar? Surf dan eens naar deklantenservice.nl. Op die site vind je niet alleen het meest recente telefoonnummer, maar ook links naar de e-mailadressen en social media profielen. Zo weet je altijd precies hoe je het best met het bedrijf in gesprek kunt komen. Heb je een veel gestelde vraag? Kijk dan eerst even op de site of die niet al beantwoord is. Dan kun je gelijk weer verder met je dag, zonder dat je tijd moet investeren!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn